poniedziałek, 17 stycznia 2011

Bł. Ks. Michał Sopoćko

Najlepszym powiernikiem jego myśli w ostatnich latach okazał się prowadzony przez niego dziennik. Pod datą 1 stycznia 1967 roku poczynił następujące wpis:

"Nowy Rok już 79 w moim życiu, a 53 w kapłaństwie, w którym odprawiłem około 19 200 mszy św. Gdybym po każdej z nich stawał się lepszy i milszy Ojcu Miłosierdzia, niewątpliwie postąpiłbym daleko w doskonałości. Ale niestety mało w tym kierunku pracowałem. Nie wyzbyłem się siebie, nie zaparłem się siebie w takim stopniu, w jakim Pan tego żądał ode mnie, i dlatego dziś czuję pustkę w sobie i żal za tyle łask Bożych zmarnowanych. Jakkolwiek przez całe życie miałem warunki bardzo trudne, jednak nie wykorzystałem wszystkich okoliczności, by stać się coraz pokorniejszym, bardziej umartwionym i coraz mniej pożądliwym. Nie wiem, jak jeszcze długo pozostanę na tym padole płaczu (...), cokolwiek nastąpi, postanawiam resztę dni życia przepędzić w bojaźni Bożej. Znając słabość swoją, ufam tylko Miłosierdziu Zbawiciela mego: Jezu, ufam Tobie!".


Tekst pochodzi z albumu "Grzegorz Górny, Janusz Rosikoń - UFAM. Śladami siostry Faustyny, Wydawnictwo Rosikon Press 2010, str. 215".

Fotografia pochodzi ze strony: