sobota, 8 maja 2010

Z objawień Matki Bożej w Banneux

Banneux położone jest około 80 kilometrów od Beauraing. W 75 lat jakie minęły od objawień w Lourdes, Maryja objawiła się dwunastoletniej dziewczynce Marietcie Beco. 15 stycznia 1933 roku w oczekiwaniu na swojego brata, patrzyła w okno czy nie nadchodzi. W ogrodzie ujrzała postać kobiecą odzianą w szaty koloru biało-niebieskiego. Matka zabroniła jej wyjść do owej postaci. W następne wieczory, o wcześniejszej już godzinie, sama wychodziła do ogrodu mając nadzieję, że tajemnicza postać znów się pojawi. Stało się tak osiemnastego stycznia.

Maryja poprowadziła Mariettę do pobliskiego strumyka mówiąc, „że jest on zachowany właśnie dla Niej”. Dopiero następnego dnia przedstawiła się dziewczynce mówiąc: „Jestem Matką Bożą Ubogich. To źródło jest przeznaczone dla wszystkich narodów, by nieść ulgę chorym”. W kolejnych objawieniach, a wszystkich było osiem, mówiła: „Przyszłam ulżyć w cierpieniu. Wierzcie we mnie, a ja uwierzę w was. Módlcie się wiele. Jestem Matką Zbawiciela, Matką Boga, módlcie się wiele”.

Miejscowy proboszcz, po początkowych wątpliwościach, zdecydował się na wybudowanie tam świątyni dla umożliwienia modlitw masowo przybywającym tam wiernym. 22 sierpnia 1978 biskup Liege, za zgodą Watykanu, ogłosił dekret uznający objawienia w Banneux za wiarygodne. W trzy lata później zawierzył cały episkopat Matce Ubogich.